· 

Schuren - dag 2

Stilaan komt het einde in zicht, nog drie dagen schuren en Vaguebond is klaar voor een laagje epoxy en x aantal lagen anti-fouling.

Tijd dus dat ook het weer iets vrolijker wordt want na de eerste hoopvolle warmere dagen is het ondertussen weer dikketruienweek geworden; volgende week zelfs weer vriestemperaturen overdag en sneeuwbuien ...

 

Daar is de lente ? Daar is de zon ?

 

Gisteren ontdekten we een restaurantje in Brugge dat absoluut een plekje in onze top 10 verdient : De Bühne, achter de Sint-Salvatorskerk !

Toevallig hadden we een veggie restaurantje uitgestoken maar dat bleek volzet, ook nummer twee op de lijst (criterium "wandelafstand", optie "veggie") bleek geen plek meer te hebben, de nummer drie bleek een schot in de roos!

Driegangenmenu voor 21 euro (zelfs de goedkoopste wijn was duurder) maar wat een menu! Lang geleden zo fijn gegeten, als je niet weet dat het vegetarisch is vind je dit nog spectaculair.

De Engelsen achter ons vatten het als volgt samen : This chef's an artist!!!, en dat kunnen wij alleen maar beamen!

 

Vanmorgen proef ik weer het heerlijke genoegen om te mogen uitslapen hoog boven de brugse waters en wegen terwijl Ivan weer eens in alle vroegte naar Blankenberge trekt om Vaguebond verder op te schuren.

Ik beloof hem plechtig deze middag een broodje met huissla van Azuur te brengen en probeer dan de trein van 12u42 te halen...

Probeer ja, want blijkbaar was de wandeling vanaf de Filips de Goedelaan naar het station verder dan in mijn herinnering en op 2 minuten na mis ik de trein! En net nu hebben ze geen vertraging!

Dan maar de bus nemen zodat ik een uur later dan voorzien bij een uitgehongerde Ivan aankom.

 

Na zijn broodje vissla kan hij weer aan het werk en probeer ik de radio aan de klap te krijgen (niet gelukt wegens toch een andere aansluiting dan de bestaande), de lampjes voor Vaguebond te installeren (niet gelukt wegens nog niet geleverd) en vooral warm te krijgen (ook niet gelukt wegens geen verwarming).

 

Wat mij betreft een weinig geslaagde dag, voor Ivan gelukkig wel, resultaat zie hieronder.